X
Pogrzeb Krzyża
Czymś zupełnie normalnym jest dla parafian nawiedzanie Najświętszego Sakramentu w Grobie Pańskim, gdzie od końca wielkopiątkowej Liturgii Męki Pańskiej aż do kilku minut przed Wigilią Paschalną stoi wystawiony Najświętszy Sakrament. Jednak warto wiedzieć, że to nie monstrancja, a krzyż jest tym, co pierwotnie spoczywało w Grobie Pańskim[1].
Liturgia w soczewce: Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego, rok B
„Liturgia w soczewce” to propozycja komentarzy do tekstów liturgii niedzielnej Mszy świętej, byśmy mogli jeszcze głębiej przeżywać niedzielną Eucharystię. O tym czym są, oraz jak je wykorzystać, możecie przeczytać w naszym serwisie (tutaj).
Liturgia w soczewce: Wigilia Paschalna, rok B
„Liturgia w soczewce” to propozycja komentarzy do tekstów liturgii niedzielnej Mszy świętej, byśmy mogli jeszcze głębiej przeżywać niedzielną Eucharystię. O tym czym są, oraz jak je wykorzystać, możecie przeczytać w naszym serwisie (tutaj).

Postawa podczas śpiewu na wyjście

Kolejny problem, z jakim zwracam się to właściwa postawa podczas pieśni na wyjście. Co mamy zrobić po wyjściu księdza do zakrystii? Rozumiem, że podczas śpiewu hymnów, jak np. Boże, coś Polskę czy Nie rzucim, Chryste należy zachować postawę stojącą, co jednak, gdy śpiewana jest zwyczajna pieśń?

Kolejny problem, z jakim zwracam się to właściwa postawa podczas pieśni na wyjście. Co mamy zrobić po wyjściu księdza do zakrystii? Rozumiem, że podczas śpiewu hymnów, jak np. Boże, coś Polskę czy Nie rzucim, Chryste należy zachować postawę stojącą, co jednak, gdy śpiewana jest zwyczajna pieśń?

Podczas zakończenia Mszy świętej stoimy. Obrzęd zakończenia obejmuje: pozdrowienie i błogosławieństwo kapłańskie oraz odesłanie zgromadzonych. Zwyczajowo stoi się do zakończenia pieśni na wyjście, ale – jeszcze raz to podkreślam – jest to zwyczaj. Przepisy liturgiczne nie przewidują pieśni na wyjście (Msza kończy się formułą rozesłania). Wypada natomiast zachować postawę stojącą podczas śpiewu hymnów – przyjęło się to w Polsce od 1961 r (zob. Katechizm służby liturgicznej, Lublin 1995, nr 194 i 156).

Wyjaśnienie pochodzi z dwumiesięcznika „Oaza”.

Related Post