X
Pogrzeb Krzyża
Czymś zupełnie normalnym jest dla parafian nawiedzanie Najświętszego Sakramentu w Grobie Pańskim, gdzie od końca wielkopiątkowej Liturgii Męki Pańskiej aż do kilku minut przed Wigilią Paschalną stoi wystawiony Najświętszy Sakrament. Jednak warto wiedzieć, że to nie monstrancja, a krzyż jest tym, co pierwotnie spoczywało w Grobie Pańskim[1].
Liturgia w soczewce: Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego, rok B
„Liturgia w soczewce” to propozycja komentarzy do tekstów liturgii niedzielnej Mszy świętej, byśmy mogli jeszcze głębiej przeżywać niedzielną Eucharystię. O tym czym są, oraz jak je wykorzystać, możecie przeczytać w naszym serwisie (tutaj).
Liturgia w soczewce: Wigilia Paschalna, rok B
„Liturgia w soczewce” to propozycja komentarzy do tekstów liturgii niedzielnej Mszy świętej, byśmy mogli jeszcze głębiej przeżywać niedzielną Eucharystię. O tym czym są, oraz jak je wykorzystać, możecie przeczytać w naszym serwisie (tutaj).

[Odwołane] Kraków: „Fami cantar” – otwarty kurs z Patrizią Bovi w kwietniu

W ramach Studiów Podyplomowych z Monodii Liturgicznej w Krakowie odbędzie się otwarty kurs z Patrizią Bovi pt. „Fami cantar – Laudy włoskie (XIII i XIV w.) i muzyka nabożna w tradycji ustnej”. Kurs odbędzie się w opactwie oo. benedyktynów w Tyńcu 17 i 18 kwietnia 2020 (Biały Piątek i Sobota).

Koszt uczestnictwa wynosi 500 zł, ilość miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia są przyjmowane pod adresem monodia@upjp2.edu.pl, pod tym adresem można także uzyskać dodatkowe informacje o wydarzeniu.

Patrizia Bovi, artystka i muzykolog znana z zespołu muzyki średniowiecznej „Micrologus”. Urodzona w Asyżu, studiowała głos w Conservatorio di Perugia u Sergio Pezzetti. Początkowo zajmowała się muzyką średniowieczną i renesansową z Ensemble Alia Musica (Mediolan), podczas których uczestniczyła w różnych seminariach na temat wczesnych praktyk wokalnych we Włoszech i Europie.

Jednocześnie interpretowała repertuar włoski z XVI i XVII wieku, w tym Monteverdi (Ballo delle Ingrate, Combattimento di Tancredi e Clorinda, ecc.) i repertuar pokrewny (La Dafne z Marco da Gagliano, Euridice z Jacopo Peri i La Morte di Orfeo z Stefano Landi), a w kolejnych latach poszerzyła zakres swoich specjalizacji o muzykę z XIII wieku i muzykę współczesną. Współpracowała z różnymi muzykami, w tym Antonio Florio, Pino de Vittorio, Franco Pavan, Marcel Peres, Crawford Young, Begona Olavide i Chiara Banchini.

W 1984 roku założyła Ensemble Micrologus, zespół specjalistów średniowiecznej muzyki włoskiej, których występy cieszą się uznaniem międzynarodowej publiczności. Wraz z Micrologusem nagrała wiele albumów. Założyła Meduzę w 2011 roku, aby wykonywać nieznane repertuary, pierwsze dwa projekty to „Lucrezia la figlia del papa” o życiu Lucrezi Borgia oraz „Justiniane or l’aer veneziano” z XV-wiecznym repertuarem weneckim.

Ponadto Bovi prowadzi aktywne kursy nauczania średniowiecznego śpiewu, wzbogacone wieloletnim doświadczeniem w wykonywaniu włoskiej muzyki tradycyjnej, w takich miejscach jak Corsi di Musica Antica (Urbino), Fondation Royaumont (Paryż) Melbourne University (Australia) i University of Texas (Austin).

Wykłada w Centro Studi europeo di musica medievale Adolfo Broegg w Spello od 2009 roku, a w 2015 roku rozpoczęła nauczanie na warsztatach Labirynt na Krecie (Grecja). W 2008 roku otrzymała nagrodę „Chevalier des Arts et des Lettres” od Ministra Kultury Francuskiej.

Categories: Wydarzenia
Tags: warsztaty
Michał Wsiołkowski: Studiował psychologię na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończył teologię na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II i Studium Dziennikarskie Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. Zaangażowany w Ośrodek od początku (2004). Był autorem i redaktorem portalu www.pascha.org.pl oraz późniejszego serwisu www.liturgia.dominikanie.pl i www.liturgia.pl. Mąż i ojciec, czynny ministrant, animator Ruchu Światło-Życie archidiecezji krakowskiej (od 2002, obecnie w gałęzi rodzinnej). Miłośnik włoskiej kultury, kawy i kuchni. Pasjonat Apple.
Related Post